Loading Evenimente

« Toate Evenimente

  • This eveniment has passed.

Carousel

decembrie 2 @ 7:00 pm - 9:45 pm

carafis
Distribuţie:
Liliom VLAD IVANOV
Iulia ALEXANDRA FASOLA / ANA ULARU
Doamna Muskat, Comisarul RODICA LAZAR / MARIA OBRETIN
Albert, Ştefan Kadar CĂTĂLIN BABLIUC
Maria ANA COVALCIUC / SILVANA NEGRUŢIU
Wolf Beifeld, Inspectorul, Linzmann RADU IACOBAN
Mătuşa Fotografă, Dr. Reich MIRELA GOREA
Luiza, Ascuţitorul de Cuţite, un Poliţist din Cer ADELA BENGESCU
Hozlinger, Poliţist pe pământ şi în cer,

Strungarul

ŞERBAN GOMOI
Nepoata Fotografei, Poliţist din Cer ANDRADA CORLAT / SIMONA POP

 

Direcţia de scenă: ANDREI ŞERBAN
Decor: arh. OCTAVIAN NECULAI
Costume: LIA MANŢOC
Acompaniament muzical, compus şi interpretat de RAUL KUSAK
Dramaturg şi regizor asociat: DANIELA DIMA
Lumini: ALEXANDRU DARIE şi ANDREI ŞERBAN
Coregrafia cântecelor : ARCADIE RUSU
Fotografii: MIHAELA MARIN
Grafică: arh. OCTAVIAN NECULAI
Asistent regie: CRISTINA BILCIU
Asistent secund: RĂZVANA CERNAT
Asistent decor: VLADIMIR IUGANU
Asistent costume: NICOLETA CÂRNU
Efecte de magie: MARIUS DRĂGUŞ
Musicalul nostru original, Car(o)usel, bazat în primul rând pe piesa Liliom, scrisă la Budapesta în 1909 de Ferenc Molnar, ar putea fi văzut ca politic incorect dintr-o perspectivă feministă. Cum poate Iulia să considere palma primită de la Liliom ca pe o mângâiere și să-l iubească demn și în tăcere?! Molnar, ca orice autor bun, nu își impune propria lui viziune asupra lumii. În piesă sunt puncte de vedere diferite, uneori contradictorii: ele reflectă realitatea vieții însăși, filtrată prin personajele piesei. Molnar a învățat de la Shakespeare să facă teatru cu o libertate absolută. El știe să treacă de la un moment tragic, dureros și profund la o glumă piperată, de la satira socială plină de sarcasm și ironie la lirism și dragoste pasională, de la expresia grosolană la una de o sensibilitate fină, de la aluzii sexuale la mister și metafizică. Personajele se află cu adevărat între pământ și cer, împinse de circumstanțe să găsească forța vitală pentru a trăi conform ideii lor de respect și demnitate umană, iar umorul le salvează mereu în fața tristeții, disperării și negativității. E remarcabilă transcendența acestor ființe marginalizate din motive sociale, economice, culturale. Deși sunt împinse la periferia lumii, acolo unde nu există nici educație, nici protecție, unde nicio realizare nu pare posibilă —  în consecință, limbajul lor este atât de primitiv și de rudimentar încât nici nu reușesc să-și exprime sentimentele —  totuși chiar acolo o poveste de dragoste adevărată și pură poate să se înfiripe și asta exprimă credința autorului că miracolul uman e oricând posibil. Liliom reacționează des prin acte paradoxale, care aparent contrazic ceea ce simte sau ce gândește. Exemplul major: când nu se simte la înălțimea dragostei pe care i-o oferă Iulia, în loc s-o mângâie, o lovește. Dar Molnar ne face să intuim în acest punct delicat că mâna care lovește, ar vrea de fapt să mângâie. Intenția mea dintodeauna de a nu deveni “prizonier” al unui stil rigid de a face teatru m-a împins spre a căuta inspirație și în alte medii în care a fost transpusă piesa lui Molnar. Împreună cu Daniela Dima, colaboratoarea mea constantă, am făcut o adaptare pornind nu doar de la piesă, ci și de la filmul cu același titlu al lui Fritz Lang și, într-o mică măsură, de la acela al lui Richard Borzage (mai puțin cunoscut și împlinit), creând în final o formă nouă, în care deseori personajele se exprimă prin cântec și dans, dar total diferită de celebrul musical Carousel de pe Broadway, care a transportat povestea lui Molnar într-o feerie pur americană. În filmul lui Lang, Antonin Artaud juca un misterios Ascuțitor de cuțite, personaj pe care l-am preluat. Scenariul nostru contrabalansează duritatea subiectului cu o tramă aparent ușoară, fluidă, cu accente naive, incluzând șlagăre italienești cu iz fermecător și lejer, care comunică în același timp o tristețe, o melancolie și chiar o suferință care nu e specifică unei colectivităti, ci universal valabilă. Trupa cu care am creat spectacolul e formată în jurul unui nucleu cu care am lucrat constant în ultimul timp, avându-l în centru pe prietenul meu Vlad Ivanov. Colaborarea cu acest grup special e o adevărată bucurie, pentru că s-a creat o formă de telepatie colectivă care corespunde ideii că teatrul e un organism viu şi complex, în care respirăm și acționăm interdependent.

Detalii

Data:
decembrie 2
Timp:
7:00 pm - 9:45 pm
Website:
http://bulandra.ro/ro/stagiunea-curenta/sala-liviu-ciulei/552-carousel.html

Organizator

Bulandra Theatre
Telefon:
0735835675
Website:
http://bulandra.ro/index.php

Locaţie

Teatrul Bulandra
Schitu Măgureanu, nr. 1
Bucharest, Romania
+ Harta Google
Telefon:
0735835675